Scolarul performant

Serviciile din sectiunea Scolarul Performant se adreseaza copiilor intre 6 si 16 ani si parintilor acestora, care au urmatoarele probleme si nevoi:

  • Au o performanta scolara scazuta sau variabila
  • Au dificultati specifice de invatare (ex: citesc sau scriu cu greutate, au rezultate foarte slabe la matematica, memoreaza greu, nu se pot concentra etc)
  • Manifesta probleme de inadaptarea la mediul scolar (lipsa motivatiei, anxietate, retragere sociala, comunicare deficitara etc)
  • Au probleme de comportament la scoala, in relatia cu profesorii sau cu colegii (agresivitate, hiperactivitate, probleme de conduita, etc)
  • Doresc sa-si imbunatateasca abilitatile de invatare (ex: abilitati de ascultare si de luare a notitelor, organizarea informatiei, definirea corecta a problemelor si rezolvarea sistematica a acestora, strategii de memorare, concentrare a atentiei, gandire analitica, logica etc)
  • Doresc o cunoastere aprofundata a inteligentei, aptitudinilor, personalitatii, creativitatii, stilului de invatare si factorilor motivationali pentru a lua decizii corecte privind planul educational pentru viitor

 

 

Lista Serviciilor:

  • Identificarea si remedierea cauzelor performantei scolare scazute sau variabile, a problemelor de comportament si de adaptare scolara
  • Evaluare pentru depistarea dificultatilor specifice de invatare (abilitati de scris/citit si matematice, atentie, memorie, rationament)
  • Evaluarea potentialului de invatare si Program de stimulare cognitiva prin celebra metoda Feuerstein
  • Evaluarea inteligentei, personalitatii, aptitudinilor, creativitatii si stilului de invatare

 

Descrierea serviciilor:

 


Evaluarea cauzelor performantei scolare scazute sau variabile, a problemelor de comportament si de adaptare scolara

Ce se evalueaza: comportamentul, factorii afectivi si emotionali, abilitatile cognitive generale (fiecare caracteristica se evalueaza separat, cu instrumente diferite).

Evaluarea consta in intervievarea parintilor si a educatorilor / profesorilor (cu acordul parintilor) cu ajutorul unor chestionare structurate, intervievarea si testarea copilului, analiza altor informatii relevante (ex: caietele de lucru ale copilului, desene etc); in functie de rezultate, se recomanda evaluarea aprofundata pe anumite directii pentru identificarea functiilor cognitive deficitare si construirea unui plan de interventie specific.

Beneficii pentru parinti:

  • Isi inteleg mai bine copilul si natura problemelor cu care se confrunta
  • Identifica la timp factorii de risc cu impact in performanta scolara, putand lua astfel masuri rapide de remediere sau tratament
  • Pot lua decizii fundamentate stiintific privind suportul de care are nevoie copilul lor si planul educational care i se potriveste

 

Evaluare pentru depistarea dificultatilor specifice de invatare (abilitatile de scris / citit si matematice, atentie, memorie, rationament)

Ce se evalueaza: prezenta/absenta dificultatilor specifice de invatare cu ajutorul unor teste specifice de evaluare a abilitatilor cognitive verbale si non-verbale, memoriei, atentiei, perceptiei, capacitatii de procesare simultana a mai multor surse de informatii etc

Este o evaluare aprofundata pentru determinarea naturii si gradul de severitate al disfunctiilor cognitive, elemente necesare pentru construirea unui program de interventie adecvat.

Beneficii pentru parinti:

  • Isi inteleg mai bine copilul si problemele cu care se confrunta
  • Isi adapteaza ajutorul acordat copilului la lectii dupa stilul de invatare si nevoile specifice ale acestuia pe baza unui program construit de specialist
  • Identifica la timp factori de risc cu impact in performanta scolara, putand lua astfel masuri rapide de remediere sau tratament
  • Pot lua decizii fundamentate stiintific privind suportul de care are nevoie copilul lor si planul educational care i se potriveste

Parintii primesc rapoarte de evaluare si recomandari privind programul de interventie, atat la cabinet (cu ajutorul specialistului), cat si acasa (exercitii si rutine de invatare specifice).

 

Evaluarea potentialului de invatare si a functiilor cognitive (Learning Potential Assessment – LPAD) prin Metoda Feuerstein

 

In cei peste 50 de ani de cand a fost conceput si utilizat in numeroase tari, LPAD si-a dovedit utilitatea in evaluarea modului de a gandi si a invata al copiilor (cu dezvoltare atat atipica dar si tipica) si al adultilor. Spre deosebire de o evaluare clasica (prin aplicarea unor teste / probe standardizate), care ofera o „poza de moment“, evaluarea dinamica prin LPAD arata nu numai cum gandeste si invata persoana evaluata ACUM, in conditii standardizate, dar mai ales cum POATE gandi si invata cu un minim de mediere / ajutor.

Prin LPAD, sunt identificate functiile cognitive deficitare dintr-o lista bine definita, elaborata prin ani de cercetare clinica, care afecteaza modul de a gandi si relationa cu mediul extern pe cele trei nivele de procesare a informatiei (Input, Elaborare si Output). Se pot crea astfel programe de interventie eficiente tintite pe problema si perfect customizate pe nevoile persoanei evaluate.

Cititi aici mai multe detalii despre metoda LPAD (pdf)

Ce se evalueaza: functiile cognitive pe trei nivele de procesare a informatiei (Input, Elaborare si Output) si potentialul de dezvoltare a acestora (potentialul de dezvoltare a inteligentei)

Beneficii:

  • Se poate afla care este valoarea IQ la care poate ajunge persoana evaluata cu un minim de interventie pentru dezvoltare.
  • Permite o mult mai buna predictie privind achizitiile si performantele (scolare, profesionale etc) ulterioare
  • Ofera informatii utile pentru realizarea unei interventii eficiente, cu rezultate rapide, pentru dezvoltarea gandirii
  • Parintii si copiii afla ce cursuri, exercitii, activitati si jocuri sunt cele mai eficiente pentru dezvoltarea cognitiva, in functie de profilul personal

Rezultat: Parintii primesc rapoartul de evaluare pentru fiecare functie cognitiva evaluata, o descriere a punctelor tari si slabe in modul de a gandi al copilului si recomandarea specialistului privind masurile de interventie

 

Program de dezvoltare cognitiva (Instrumental Enrichment – IE) prin Metoda Feuerstein.

Programul Feuerstein de Imbogatire Instrumentala IE este un program de educatie cognitiva dezvoltat in 1950 de catre profesorul Reuven Feuerstein si folosit cu succes in peste 70 de tari ca instrument pentru dezvoltarea potentialului de invatare atat copiilor cu dezvoltare normala cat si a celor cu dezvoltare atipica. Programul are recunoastere internationala si a fost tradus in peste 29 de limbi

Astfel, IE consta in utilizarea a 14 instrumente de interventie pentru imbunatatirea abilitatilor cognitive (ex: memorie, rationament, atentie etc) dar mai ales pentru dezvoltarea capacitatilor de coordonare a acestor functii in mod autonom si activ.

Fiecare instrument se focalizeaza pe o functie cognitiva specifica si dezvolta capacitatile cognitive necesare pentru rezolvarea unor sarcini.

Elevul are urmatoarele beneficii:

  • Invatare eficienta
  • Dezvoltarea gandirii critice
  • Organizarea eficienta a informatiei (in perceperea, procesarea si redarea acesteia)
  • Minte deschisa („open mind“)
  • Luarea corecta a deciziilor
  • Independenta in gandire si invatare
  • Imbunatatirea abilitatilor de rezolvare de probleme
  • Imbunatatirea abilitatilor de ascultare si comunicare
  • Cresterea stimei de sine
  • Automotivare

Puteti cititi mai multe informatii despre aceasta metoda si instrumentele sale in sectiunea Despre Metoda Feuerstein din meniul principal.

 

Evaluarea inteligentei, aptitudinilor, personalitatii, creativitatii si stilului de invatare

Fiecare caracteristica se evalueaza separat, cu instrumente diferite, si ofera o multitudine de informatii extrem de valoroase despre potentialul de dezvoltare al copilului, factorii motivanti, stilul de gandire, puncte tari si aspecte de dezvoltat, etc

Exemplu de informatii oferite prin evaluarea stilului de invatare:

  • Strategii de studiu
  • Abilitati de luare notite / ascultare
  • Strategii de citire / intelegere
  • Abilitati de scriere / cercetare
  • Strategii folosite la teste
  • Tehnici de organizare
  • Gestionarea timpului
  • Extravert sau Introvert
  • Practic sau Imaginativ
  • Rational sau Sentimental
  • Organizat sau Flexibil

Exemplu de informatii oferite prin evaluarea creativitatii:

  • Fluenta (abilitatea de a produce un mare numar de idei)
  • Flexibilitatea (abilitatea de a produce o mare varietate de idei)
  • Elaborarea (abilitatea de a dezvolta, construi sau completa o idee)
  • Originalitatea (abilitatea de a produce idei neobisnuite, statistic cu o frecventa redusa, deloc banale sau evidente)

Beneficii pentru parinti:

  • Cunosc mai bine abilitatile copilului lor, potentialul dar si limitele acestuia
  • Isi pot adapta stilul parental profilului personal al copilului, imbunatatind astfel relatia parinte-copil si climatul familial
  • Inteleg care sunt nevoile si asteptarile personale si educationale ale copilului
  • Pot lua decizii fundamentate stiintific privind planul educational care se potriveste copilului si il motiveaza (inclusiv activitati extrascolare, sporturi, etc)

 

Servicii oferite:

error: Content is protected !!