Evaluare psihologica copii mici si prescolari

Serviciile de evaluare psihologica copii mici si prescolari din sectiunea Start Inteligent se adreseaza parintilor cu copii intre 0 si 7 ani care:

  • Doresc sa stie daca micutul lor se dezvolta normal si cum ii pot asigura o dezvoltare armonioasa
  • Vor sa fie informati cu privire la stadiile de dezvoltare normala ale copilului si la punctele critice pe care trebuie sa le urmareasca
  • Sunt ingrijorati ca micutul lor are intarzieri in dezvoltarea abilitatilor de baza (ex: nu vorbeste, nu se joaca la fel ca ceilalti copii etc)
  • Vor sa afle daca micutul lor este pregatit pentru inscriere la gradinita/scoala (clasa 0 sau clasa I) si cum il pot ajuta pentru o tranzitie mai usoara
  • Au temerea ca micutul lor ar putea suferi de o tulburare pervaziva de dezvoltare (autism) sau de ADHD
  • Au nevoie de consiliere pentru intelegerea si rezolvarea unor probleme specifice copiilor de varsta mica (exemplu: frica excesiva de persoane straine, refuzul de a merge la gradinita sau scoala, refuzul de a utiliza olita, adaptarea dificila la situatii noi, crize de afect, agresivitate, timiditate etc)

 

Lista Serviciilor:

  • Evaluarea nivelului de dezvoltare neuro-psiho-motorie (cognitiva, emotionala, sociala, motrica, comunicare si autonomie)
  • Evaluarea aptitudinilor de scolaritate pentru inscrierea la gradinita/scoala (clasa 0 sau clasa I)
  • Evaluarea inteligentei, temperamentului si creativitatii
  • Evaluarea dezvoltarii limbajului si consilierea parintilor pentru stimularea dezvoltarii limbajului
  • Evaluare de tip screening si aprofundata pentru identificarea intarzierilor in dezvoltare (ex: retard) / tulburarilor pervazive de dezvoltare (autism, sindrom Asperger) sau hiperactivitate / inatentie (ADHD)
  • Evaluare si Consiliere pentru intelegerea si remedierea problemelor de comportament ale copilului mic si prescolar

 

Descrierea serviciilor:


Evaluarea nivelului de dezvoltare neuro-psiho-motorie

Ce se evalueaza: sase arii majore de dezvoltare a competentelor cognitive, emotionale, sociale, de comunicare (limbaj), de autonomie personala si motrice

Beneficii pentru parinti:

  • Au acces la o serie de resurse si exercitii de dezvoltare prin care isi pot ajuta copilul sa se dezvolte armonios;
  • Pot sesiza din timp unele intarzieri in dezvoltarea copilului si apela la programe eficiente de interventie timpurie;
  • Pot lua decizii fundamentate stiintific privind activitatile, jocurile si sporturile potrivite profilului copilului lor
  • Pot lua decizia corecta privind plasarea copilului in gradinita sau scoala, evitand problemele de adaptare scolara si chiar esecul scolar

Evaluarea se poate face pe doua nivele de complexitate: screening si aprofundata.

Abordarea aprofundata (evaluare neuropsihologica) este recomandata in special pentru copii care:

  • Au fost diagnosticati ca avand, sau ridica suspiciunea ca prezinta intarzieri in dezvoltare
  • Au fost nascuti prematur sau au avut greutate mica la nastere
  • Au suferit sau sufera de afectiuni de diverse origini care le-ar putea afecta sau incetini procesul de dezvoltare sau functionalitatea cognitiva si abilitatile de invatare

 

 

Evaluarea aptitudinilor de scolaritate pentru inscriere la gradinita/scoala

Recomand acest serviciu cu minim sase luni inaintea inscrierii la gradinita / scoala, pentru a avea timpul necesar unui program de interventie pe ariile deficitare.

Ce se evalueaza: masura in care copilul detine prerechizitele scolarizarii (detinerea si utilizarea conceptelor si operatiilor cognitive de baza, abilitati adaptative si de autonomie personala)

Beneficii pentru parinti:

  • Pot lua decizia corecta privind plasarea copilului in mediul (pre)scolar – gradinita sau scoala (de exemplu, sa il inscrie la scoala la 6 ani sau sa amane scolarizarea), evitand problemele de adaptare scolara si chiar esecul scolar
  • Inteleg care sunt punctele tari si slabe atat in dezvoltarea cognitiva a copilului cat si in cea a abilitatilor adaptative si de autonomie personala specifice fiecarei etape de varsta
  • Au acces la resurse şi exercitii de dezvoltare prin care isi pot ajuta copilul sa castige aptitudinile necesare unui bun start scolar

Important! Aceasta evaluare nu este si nu inlocuieste evaluarea psihosomatica pentru inscrierea la clasa 0 sau clasa I, prevazuta in mod obligatoriu de lege pentru anumite categorii de varsta.

 

 

Evaluarea inteligentei, creativitatii si a temperamentului

Ce se evalueaza: coeficientul de inteligenta (incepand cu 4 ani), creativitatea (incepand cu 5 ani), temperamentul (incepand cu 3 ani)

(fiecare caracteristica se evalueaza separat, cu instrumente diferite).

Beneficii pentru parinti:

  • Cunosc mai bine potentialul, abilitatile si interesele copilului lor
  • Inteleg impactul trasaturilor temperamentale asupra comportamentului copilului
  • Inteleg care sunt nevoile si asteptarile educationale ale copilului

 

Evaluarea dezvoltarii limbajului si consilierea parintilor pentru stimularea dezvoltarii limbajului

Ce se evalueaza: nivelul de dezvoltare al limbajului receptiv (intelegere), expresiv (vorbire), non-verbal (intelegerea si exprimarea emotiilor, comunicarea sociala)

 

 

 

Evaluare de tip screening si aprofundata pentru identificarea intarzierilor in dezvoltare (ex: retard), a tulburarilor pervazive de dezvoltare (autism, sindrom Asperger) sau hiperactivitate / inatentie (ADHD):

Ce se evalueaza: prezenta sau absenta unor comportamente specifice tulburarilor pervazive sau ADHD, ariile de dezvoltare care necesita interventie

Tip evaluare: screening sau aprofundata (chestionarea parintilor / altor persoane semnificative, observarea copilului, analiza altor informatii relevante)

Beneficii pentru parinti:

  • Afla daca exista suspiciunea prezentei unei tulburari pervazive / ADHD
  • Pot apela din timp la servicii de evaluare psihologica/psihiatrica/neurologica aprofundate, precum si la servicii de interventie timpurie adecvate;

Servicii oferite:

error: Content is protected !!